Az elmúlt hónapokban több magánklinika és rendelő is azzal a problémával fordult hozzánk, hogy bár az Excel-táblát megfelelően kitöltötték és feltöltötték, a rendszer mégis „Sikertelen adatszolgáltatás” státuszt jelzett.

Fontos tudni, hogy a HENYIR-feltöltés csak akkor tekinthető teljesítettnek, ha a rendszer zöld színű „Sikeres adatszolgáltatás” visszajelzést ad. Ennek hiányában az adatszolgáltatás érvénytelen – és akár hatósági hiánypótlást is maga után vonhat.

Ezen hibák gyakran nem egyszerűen technikai jellegűek, hanem az engedélyezési és nyilvántartási adatok közti eltérésekből is eredhetnek. Ha a klinika korábbi ANTSZ-engedélyei még papír alapon, az ESZENY-rendszer előtti időszakban kerültek kiadásra, az adatok ellenőrzése és egyeztetése különösen fontos és hasznos is lehet!

Az alábbiakban ismertetjük a leggyakoribb hibakódokat és lehetséges megoldásaikat:

A szolgáltatók az alábbi hibakódokkal találkoznak a leggyakrabban – ezek mind olyan formai vagy tartalmi eltérésekre utalnak, amelyek az adatszolgáltatás érvényességét akadályozzák és amelyek javítása nélkül a HENYIR adatszolgáltatás nem lesz sikeres.

🔹 „Nem megfelelő FEOR kód karakterszám”
Ez esetben a megadott FEOR kód (foglalkozási azonosító) formátuma eltér a rendszer által elvárttól, vagy az adott személy által végzett szakmára vonatkozóan rossz FEO kód lett hozzárendelve.
👉 Megoldás: Ellenőrizze, hogy a FEOR kód pontosan 4 számjegyből áll, és a tevékenységhez illeszkedik.

🔹 „Nem megfelelő szakmakód karakterszám”
A szakmakód formátuma nem felel meg a HENYIR által előírt karakterszámnak.
👉 Megoldás: Ellenőrizni szükséges, a már érvényes működési engedélyben szereplő szakma kódot, vagy az ANTSZ portál erre lehetőséget adó felületén az adott szakmához rendelt kódot.

🔹 „Nem található hatályos szolgáltatás a megadott szervezeti egység azonosító és szakmakód alapján”
Ez a hiba azt jelzi, hogy az adott szakmakódhoz vagy szervezeti egységhez a rendszer nem talál engedélyezett szolgáltatást.
👉 Megoldás: Ellenőrizni szükséges az ESZENY rendszerben rögzített ANTSZ engedély adatait, vagy ha korábban történt papír alapon engedélyeztetés akkor a papír alapú kérelmi lapokat mert előfordulhat, hogy az engedély (ha) még papíralapon lett kiadva, és az adatok hiányosan kerültek át az elektronikus nyilvántartásba. Emiatt a rendszer nem érzékelheti megfelelően a megadott adatokat.

🔹 „Nem található hatályos személyes közreműködés a megadott adatok alapján”
A megadott orvos, szakdolgozó vagy közreműködő személy adatai nem egyeznek a hatósági nyilvántartásban szereplőkkel.
👉 Megoldás: Célszerű összevetni a személyi állomány adatait az ESZENY korábbi beadványokkal és már meglévő engedélyekkel, szükség esetén ellenőrizni az adott személlyel fennálló szerződéses jogviszony jellegét és formáját mert számos esetben a helytelenül megválasztott jogviszony okozza a problémát, mivel vannak a táblázatban olyan mezők amelyek csak személyes közreműködés megléte esetén kitöltendők.

🔹 „Alapnyilvántartás típusa megadása kötelező”
A rendszer nem fogadja el a a táblázatot, ha az alapnyilvántartási típus nincs megadva vagy hibásan szerepel.
👉 Megoldás: A kitöltés során minden személyhez kötelezően fel kell tüntetni az alapnyilvántartási típust (pl. orvos/fogorvos, fogorvos, gyógyszerész, klinikai végzettség, egészségügyi szakdolgozó).

A következő alkalommal a HENYIR adatszolgáltatás leggyakoribb hibakódok II. blogbejegyzésben tovább foglalkozunk a HENYIR leggyakrabban előfordulható hibakódjainak ismertetésével.